نشت مایع در ماشین

ممکن است تاکنون با مشکل نشت مایع در ماشین مواجه شده باشید. مشکل نشت مایع در ماشین موضوع مهمی است و می تواند برایتان دردسرساز باشد و بی توجهی به آن می تواند خسارات زیادی را به خودرو وارد سازد. نشت مایع در خودرو، روی عملکرد خودرو تاثیر دارد چرا که مایعات در خودرو نقشی مهم ایفا می کنند که نشت این مایعات در خودرو سبب کاهش سطح مایع شده و در نتیجه اختلال در عملکرد خودرو رقم می خورد.

معمولا در مراحل ابتدایی نشت مایع در ماشین، افراد متوجه نشتی مایعات نمی شوند از این رو توصیه می شود که به صورت دوره ای مایعات خودرو را چک کنید تا از کم شدن آن مطلع شوید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با علت نشت مایع در ماشین آشنا کرده تا در هنگام بروز این مشکل برایتان کمک کننده باشیم با امداد خودرو اصفهان همراه باشید:

زمانی که با نشت مایع در ماشین روبه رو شدید باید ابتدا ماشین را در سطح صاف قرار دهید و به مدت یک صبح تا شب آن را جابه جا نکنید تا محل نشتی را پیدا نمایید. می توانید برای پیدا کردن محل نشت مایع در ماشین آن را به مکانیکی ببرید و اینگونه مکانیک با بردن ماشین روی چاله و یا گذاشتن جک به راحتی می تواند محل نشت مایع در ماشین را پیدا کند.

برای راحت تر پیدا شدن محل نشت مایع در ماشین بهتر است از یک مقوای سفید یا کاغذ کمک بگیرید تا میزان و رنگ مایع نشت یافته را مشاهده نمایید.

نشت مایع در ماشین
نشت مایع در ماشین – امداد خودرو اصفهان

علت نشت مایع در ماشین

نشت مایع خنک کننده موتور

نشت مایع خنک کننده موتور یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین است. مایع خنک کننده ماشین سبز رنگ بوده و بوی تندی دارند. بوی این مایع های خنک کننده به میزانی است که می توان به راحتی این بو را از داخل خودرو احساس نمود. کم شدن این مایع می تواند آسیب جبران ناپذیری به موتور ماشین بزند. از این رو باید به طور منظم سطح مایع خنک کننده در مخزن خودرو چک شود.

از چرب نبودن مایع خنک کننده اطمینان حاصل فرمایید. البته ناگفته نماند که ضد یخ خودرو های امروزی نارنجی رنگ است. مایع خنک کننده چون رقیق است بعد از نشت یافتن جاری می شود. مایع خنک کننده از نواحی کنار موتور، رادیاتور، واشرسرسیلندر و واتر پمپ نشت می یابد.

نشت روغن موتور خودرو

نشت روغن موتور خودرو یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین می باشد. وجود قطرات در زیر سیستم موتور خودرو نشانه ای از نشت روغن موتور است. اگر جنس و بوی مایع نشت یافته در ماشین را بررسی کنید می توانید مطمئن شوید که این مایع روغن موتور است یا خیر.

اگر روغنی که با گیج از محفظه روغن موتور خارج می کنید با مایع نشت داده شده یک رنگ و بو باشد، روغن موتور نشت پیدا کرده است. دلیل نشت پیدا کردن روغن موتور خودرو می تواند ایراد در واشر سرسیلندر، فیلتر روغن، مخزن روغن و تسمه تایم باشد.

نشت روغن ترمز خودرو

نشت روغن ترمز خودرو می تواند یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین باشد. روغن ترمز نسبتا شفاف و به رنگ زرد و یا آبی روشن است و غلظتی متوسط دارد. روغن ترمز از لوله های روغن ترمز و واشرهای سیستم ترمز نشت پیدا می کند. در صورتی که مشکوک هستید که نشت مایع در ماشین، روغن ترمز است، اصلا با خودرو رانندگی نکنید زیرا در این صورت سطح روغن ترمز کاهش پیدا کرده است و اختلال در عملکرد سیستم ترمز خودرو وجود دارد. برای جلوگیری از نشت روغن ترمز، باید از روغن ترمز با کیفیت استفاده شود.

نشت روغن گیربکس خودرو

نشت روغن گیربکس خودرو یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین می باشد. روغن گیربکس خودرو قرمز رنگ است که با گذر زمان به رنگ روغن موتور می شود و می تواند در تشخیص مایعات خطا ایجاد کند. کاسه نمدها مهم ترین نقطه نشت روغن گیربکس می باشند چرا که کاسه نمدها درزگیرهای گیربکس هستند. نشت روغن در گیربکس خودرو های اتوماتیک بیشتر است.

نشت روغن هیدرولیک فرمان

نشت روغن هیدرولیک فرمان یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین می باشد. روغن هیدرولیک فرمان قهوه ای رنگ است و بوی شبیه به بوی نفت دارد. نشت روغن هیدرولیک فرمان بسیار نادر است اما اگر مایعی روی دنده فرمان و چرخ خودرو دیدی به نشت روغن هیدرولیک فرمان شک نمایید و حتما این روغن را بررسی کنید.

نشت آب در خودرو

نشت آب در خودرو یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین می باشد. آب هم از جمله مایعات مهم درون خودرو است که می تواند نشت یابد ولی بدانید که نشت آب نگران کننده نیست. آب رنگ و بویی ندارد از این رو تشخیص نشت آب در خودرو بسیار راحت است.

نشت آب کولر در تابستان نگران کننده نیست چرا که کولر خودرو رطوبتی که در اتاقک کولر به وجود آمده است را جمع آوری می کند و سپس آن رطوبت را در قالب قطرات آب از لوله تخلیه اپراتور خالی می نماید.

نشت بنزین خودرو

نشت بنزین خودرو یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین می باشد. بنزین هم از جمله مایعات موجود در خودرو است که می تواند در خودرو نشت یابد. نشتی بنزین از انتها تا ابتدای خودرو مشخص است. بنزین شفاف و رقیق است ولی به دلیل استفاده از مکمل های سوختنی رنگ شفاف آن تغییر می کند. تشخیص نشت بنزین راحت است چرا که بوی سوخت برای همه آشنا می باشد. خرابی انژکتور، سوراخ شدن باک خودرو، خرابی لوله های انتقال بنزین در خودرو می تواند دلایل نشت بنزین در خودرو باشد.

نشت شیشه شوی خودرو

نشت شیشه شوی خودرو یکی از مشکلات نشت مایع در ماشین می باشد. شیشه شوی خودرو رنگ ندارد. اگر قطراتی در  قسمت زیرین شیشه خودرو دیده شد، بدانید که شیشه شوی خودرو نشتی دارد.

نشت مایعات در یک سیستم نشانه ای از اختلال در عملکرد آن سیستم است. روغن ها برای روان کاری و جلوگیری از اصطکاک قطعات می باشد. نبود و یا کاهش سطح روغن در خودرو سبب آسیب دیدن قطعات خواهد شد. عملکرد ناصحیح خودرو، اختلال در عملکرد ترمزها، آسیب به موتور خطرهایی است که در صورت بی توجهی به نشت مایع در ماشین اتفاق می افتد.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

از ماشینم روزی یکی دوتا قطره روغن توی پارکینک میچکه ولی روغن ماشین کم نمیشه ؟ مشکل از کجاست ؟

یعنی روغن ریزی برای ماشین خطرناکه ؟

09139999228
پیمایش به بالا