دلایل لرزش فرمان خودرو

شاید برایتان پیش آمده که در هنگام ترمز گرفتن یا در سرعت های بالا فرمان خودرو به لرزه می افتد. زمانی که با لرزش فرمان خودرو روبه رو شدید لازم است که علت را جویا شوید و در جهت رفع مشکل برآیید چرا که این موضوع شما را در کنترل خودرو دچار مشکل خواهد کرد با امداد خودرو اصفهان همراه باشید.

علت لرزش فرمان خودرو

زمانی که فرمان خودرو می لرزد حتما باید علت را جویا شوید چرا که اینگونه کنترل خودرو در زمان رانندگی سخت می شود. ما در این مقاله قصد داریم علت لرزش فرمان خودرو را بررسی نماییم و شما را با این دلایل و مشکلات آشنا کنیم.

اختلال در تنظیم و تعادل چرخ ها

اختلال در تنظیم و تعادل چرخ ها می تواند علت لرزش فرمان ماشین باشد. اگر در سرعت پایین لرزش فرمان خودرو را دارید باید بدانید که حتما وضعیت لاستیک های خودرو مناسب نیست. راننده باید چند وقت یکبار لاستیک های خودرو را بررسی کرده تا تراز باشد. اگر لاستیک ها از حالت تنظیم و تراز بودن خارج شوند در این صورت با یکدیگر تقارن ندارند و اینگونه لرزش فرمان و از دست رفتن کنترل خودرو پیش خواهد آمد.

خرابی بلبرینگ

زمانی که فرمان خودرو در سرعت های بالا خصوصا بالای 80، می لرزد باید توجه داشته باشید که احتمال این وجود دارد که بلبرینگ خودرو دچار مشکل شده باشد و باید حتما تعمیر گردد و این خرابی بلبرینگ، علت لرزش فرمان ماشین بوده است.

مشکل در روتورهای ترمز

زمانی که ترمز می گیرید با مشکل لرزش فرمان ماشین مواجه می شوید و این علت لرزش فرمان خودرو به دلیل آن است که با هر بار ترمز گرفتن اصطکاکی بین لنت ها و دیسک ایجاد می شود و به مرور کارایی و ضخامت دیسک ها کم می شود و اینگونه لرزش فرمان را سبب می شود.

تاب داشتن دیسک ترمز

زمانی که دیسک ترمز خودرو تاب داشته باشد در این صورت اصطکاک خوبی میان لت و دیسک ترمز ایجاد نمی شود و اینگونه لرزش فرمان ماشین اتفاق می افتد. لرزش فرمان خودرو را جدی بگیرید و درصدد رفع این مشکل برآیید.

خرابی کالیپر ترمز

خرابی کالیپر ترمز و اختلال در عملکرد آن، لرزش فرمان خودرو را سبب می شودو کالیپر قطعه ای است که وظیفه ایجاد اصطکاک بین لنت و دیسک( روتور) را بر عهده دارد. در صورتی که کالیپر دچار مشکل شود اصطکاک خوبی ایجاد نمی شود و فرمان شروع به لرزش خواهد کرد.

سفت شدن ترمز خودرو

زمانی که ترمز خودرو سفت باشد و با یک فشار معمولی به سمت پایین حرکت نکند لرزش فرمان ماشین را به دنبال خواهد داشت.

مشکل سیستم تعلیق

اختلال در سیستم تعلیق سبب لرزش فرمان خودرو خواهد شد. زمانی که خودرو تنها در مسیرهای مستقیم دچار لرزش فرمان می شود و در زمان گردش دیگر شما لرزش فرمان ماشین را نخواهید داشت، حتم به یقین سیبک تعلیق خودرو دچار اختلال شده است و باید تعویض گردد. در این زمان برای رفع مشکل لرزش فرمان حتما به تعمیرگاه تخصصی خودرو مراجعه نمایید.

خرابی سیستم هیدرولیک خودرو

زمانی که خودرو با کم شدن و زیاد شدن سرعت دچار لرزش نمی شود و تنها هنگام چرخاندن آن در حالت درجا، لرزش فرمان خودرو را داریم بهتر است سیستم هیدرولیک خودرو را بررسی نمایید چرا که این لرزش فرمان می تواند به سبب وجود اختلال در سیستم هیدرولیکی خودرو باشد و تنها راه چاره مراجعه پیش مکانیک و متخصص است.

تنظیم نبودن فرمان خودرو

فرمان خودرو باید تنظیم باشد و برای این مورد باید اندازه ی دهانه ی جلو و عقب چرخ ها باید برابر باشد تا فرمان تنظیم گردد. در صورتی که فرمان خودرو تنظیم نباشد ما مشکل لرزش فرمان خودرو را خواهیم داشت. در صورتی که فرمان خودرو تنظیم نباشد و نسب به رفع این مشکل بی تفاوت باشید در این صورت مشکلات جدی تری برای ماشین به وجود خواهد آمد.

آسیب دیدن شاسی

زمانی که خودرو تصادفی داشته و شاسی خودرو آسیب دیده باشد، تنظیمات خودرو به هم می ریزد و چون سیستم جلوبندی خودرو دچار مشکل شده است در این صورت خودرو دچار مشکل می شود و لرزش فرمان خودرو را خواهیم داشت.

خرابی میل تعادل

میل تعادل میله ای است که نیرو را بین چرخ های خودرو تقسیم می کند. اگر نیرو به طور نامتعادلی بین چرخ ها تقسیم شده باشد در این صورت مشکل لرزش فرمان خودرو را خواهیم داشت و کنترل فرمان خودرو سخت می شود.

وجود مشکل در موتور خودرو

در صورتی که موتور خودرو دچار مشکل باشد روی تمام قسمت های خودرو اثر خواهد داشت و حتی سبب لرزش فرمان ماشین خواهد شد. وجود اختلال در القاکننده های اکسیژن و یا مشکل در سوخت رسانی خودرو یا مشکل در شمع های ماشین همگی از جمله مواردی هستند که سبب لرزش فرمان خودرو خواهند شد.

اختلال در فنر تعلیق خودرو

کمک فنر ضرباتی که از جاده به خودرو می رسد را کاهش می دهد و اینگونه نقش مهمی در ماشین ایفا می کند. در صورتی که در خودرو سر و صدای زیاد و غیرعادی شنیدید و یا در هر دست انداز کف ماشین به زمین کوبیده شد، احتمال می رود فنر های خودرو ضعف در عملکرد پیدا کرده اند و از این رو سیستم هدایت خودرو و فرمان تحت تاثیر قرار می گیرد و ما مشکل لرزش فرمان خودرو را خواهیم داشت.

نقص در صفحه کلاچ خودرو

در صورتی که فنر صفحه کلاچ خودرو شکسته باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد در این صورت لرزش فرمان خودرو را خواهید داشت. مشکل لرزش فرمان سبب می شود در رانندگی کنترل و هدایت خودرو از دستتان در برود و دیگر نتوانید به راحتی رانندگی ایمنی داشته باشید. از این رو زمانی که با مشکل لرزش فرمان ماشین مواجه شدید ابتدا علت را جویا شوید و سپس در جهت رفع علت برآیید.

لرزش فرمان خودرو

پیشگیری از ایجاد لرزش فرمان خودرو

برای پیشگیری از ایجاد لرزش فرمان باید اطمینان داشته باشید که لاستیک ها و فرمان خودرو تنظیم باشند. توجه داشته باشید که فرسودگی لاستیک های خودرو می تواند لرزش فرمان خودرو را سبب شود چرا که سبب ناترازی و ناهماهنگی در خودرو می شود، پس حتما به لاستیک ها نگاه کنید و از سلامت آنها اطمینان یابید. عمر مفید لاستیک ها 5 سال است و بعد از تاریخ انقضای آن لاستیک ها فرسوده شده و مقاومت خود را از دست می دهند.

لرزش فرمان خودرو در زمان شتاب گرفتن خودرو

اگر خودروی شما در زمان شتاب گرفتن خودرو دچار مشکل لرزش فرمان می شود و این موضوع می تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد از جمله: پارگی شیلنگ خلا، مشکل داشتن مونتاژ موتور، سفت نبودن تسمه، خرابی میل لنگ.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
09139999228
پیمایش به بالا